Joly Travel
Doorlopend open
ma-vr: 09u00 - 18u00
za: 09u30-17u00
Tel: 03/755 01 74
Reistips: FAQ Vluchten
- Bagage
- Hoe werkt het online reserveren ?
- Wanneer reserveren ?
- Wat is een e-ticket ?
- Stoelen reseveren ?
- Waarom een annuleringsverzekering ?
- Een stoel voor de baby ?
- Inchecken ?
- Vluchten herbevestigen en vluchttijden ?
- Vluchten naar de VS ?
- Heenreis gemist ?
- Rechten vliegtuigpassagiers
Hoe werkt het online reserveren van vluchten
Het reserveren van voordelige vliegtickets is nu een fluitje van een cent. 24 uur per dag en 7 dagen op 7 kunt u nu zelf online de beste vliegtuig-tarieven van honderden luchtvaartmaatschappijen opzoeken, de beschikbare routes en tijden bekijken en vervolgens zelf boeken.
Joly Travel biedt een compleet aanbod van vluchten aan naar alle bestemmingen. Onze database behoort tot de grootste ter wereld. Wij tonen niet alleen de standaard prijzen maar ook de onderhandelde prijzen, die van low cost carriers en van charters.
All-in tarieven – geen verrassingen :
Bij Joly Travel krijgt u onmiddellijk de totaalprijs te zien inclusief alle toeslagen zoals brandstof, luchthaventaksen, reserveringskosten en security taxen. Daarnaast zijn de getoonde mogelijkheden altijd direct boekbaar!
Bij Joly Travel hoeft u dus niet allerlei stappen door om te weten wat u uiteindelijk betaalt.
En u zult zien dat onze totaalprijs vrijwel altijd de laagste is.
Betaling kan eenvoudig en veilig per creditcard of in ons kantoor met bancontact of cash.
Eens de betaling in orde is ontvangt u via ons of via e-mail een “e-ticket”
Wij adviseren een annuleringsverzekering af te sluiten.
waarom een annuleringsverzekering afsluiten?
Privacy : uw gegevens worden alleen gebruikt door Joly Travel en niet aan derden doorgegeven.
Wanneer reserveren ?
Zal de prijs nog dalen als ik wat langer wacht? Meestal is het omgekeerd. Bij 'fluid pricing' of schommelende prijzen is het meestal goedkoper als je vroeg boekt. Als er eenmaal een bepaalde bezettingsgraad bereikt is vragen ze een duurdere prijs. Soms gaan de laatste stoelen aan een knalprijs weg, maar dan moet je wel wachten tot de dag van vertrek en misschien zijn er dan geen stoelen meer vrij voor datgene dat je zocht!
Wat is een e-ticket ?
Een e-ticket is het elektronische alternatief voor het papieren ticket. Met een e-ticket wordt reizen nog makkelijker. Het grote voordeel van een e-ticket is dat u het niet kunt verliezen of vergeten. Het e-ticket wordt namelijk opgeslagen in de database van de desbetreffende luchtvaartmaatschappij en kan te allen tijde worden opgeroepen. U ontvangt enkel uw reserveringsnummer en reisschema. Bijna alle luchtvaartmaatschappijen geven e-tickets af,.
U kunt inchecken met een geldig paspoort of identiteitskaart . Op basis hiervan krijgt u uw instapkaart. Wij adviseren u een print van het e-ticket mee te nemen tijdens uw reis.
Kunnen er stoelen gereserveerd worden ?
Bij bepaalde airlines kunnen wij voor u een stoelresvervatie maken soms tegen betaling.. We raden u aan om een stoel te reserven. Bij overboekingen van de luchtvaartmaatschappij hebben klanten die hun stoel hebben gereserveerd voorrang.
Online check-in wordt ook aangeraden, zeker op drukke vliegdagen.
Bij Tui en Thomas Cook worden de stoelen op voorhand via de computer verdeeld en kan je op de luchthaven bij de check-in geen stoelpreferentie meer geven. Dus indien je zeker wilt zijn van stoelen naast elkaar te hebben is het beter om op voorhand tegen betaling je stoel te reserveren.
Waarom een annuleringsverzekering afsluiten ?
U boekt een reis ruim op tijd om zo te genieten van de interessantste tarieven en vluchtschema’s . Maar er kan iets gebeuren waardoor u genoodzaakt bent uw reis te annuleren. De luchtvaartmaat-schappijen brengen hiervoor hoge kosten aan. In de meeste gevallen bedragen de annuleringskosten van de luchtvaartmaatschappijen 100% van de reissom ! De annuleringsverzekering vergoedt echter deze kosten indien uw reden van annuleren valt onder de dekking.
Sluit daarom direct een annuleringsverzekering af.
Meer info Mondial Assistance / Elvia
Kan ik voor mijn baby een stoel reserveren ?
Een baby (0 < 2 j) heeft geen recht op een eigen stoel en dien je de baby op de schoot te nemen. Per volwassene mogen maximaal 2 baby’s worden meegenomen waarvan slechts 1 op de schoot mag worden vervoerd. Voor de 2de baby moet een stoel worden gereserveerd. Neem hiervoor contact op met Joly Travel.
Op intercontinentale vluchten kunnen babybaskets worden gereserveerd. De wiegjes zijn geschikt voor baby’s die op de dag van de reis niet groter zijn dan 65 cm en niet meer wegen dan 9 kg.
Wanneer u bij lijnvluchten een stoel wenst voor uw baby betaalt u het kindertarief i.p.v. het babytarief (taxen).
U kunt online uitsluitend uw baby aan een babytarief boeken. Wenst u een zitplaats voor u baby neem dan contact op met ons.
Zie ook : reizen met kinderen
Inchecken
U dient zich uiterlijk 2 uur voor vertrek op de luchthaven aan te melden. Vliegt u inter-continentaal dan is dit zelfs 3 uur.
Nadat u uw bagage heeft afgegeven krijgt u een instapkaart, waarop vermeld staat om hoe laat en via welke gate u aan boord moet gaan.
Na het passeren van de paspoort controle kan u taxfree inkopen doen. Hou er rekening mee dat er beperkingen gelden aan de hoeveelheid die u mag in- of uitvoeren. Meer info
Vluchten herbevestigen en vluchttijden
Voor vluchten buiten Europa controleert je best 1 dag voordien of de uren nog steeds dezelfde zijn bij de desbetreffende luchtvaartmaatschappij.
Voor chartervluchten (die geen pakketreizen zijn) wordt er gevraagd om kort voor uw terugreis contact op te nemen met de host(ess) om uw vluchttijden te controleren.
Heenreis gemist …
Wanneer u uw heenreis niet neemt wordt uw terugreis automatisch geannuleerd.
Neem zeker contact op met Joly Travel indien je je terugreis wenst te behouden.